Mongolský vektor

V březnu 2002 zahájil svou úspěšnou pouť ucelený kontejnerový vlak Mongolský vektor. A to na trase Brest – Ulan Bátar. Pro odesílatele ze západní a střední Evropy byly navrženy ty nejvýhodnější podmínky pro přistavení kontejnerů a jejich dodání do Brestu, včetně silniční dopravy do kontejnerového terminálu Brest severnyj. Výjimečný zákaznický ohlas tohoto projektu si vynutil rozšíření trasy. V roce 2005 díky rychlému rozvoji projektu došlo k úmluvě mezi spedičními firmami a zúčastněnými železnicemi o prodloužení trasy až do Číny.

V polovině roku 2005 se zástupci skupiny ARGO zapojili do úspěšného projektu. K zakládajícím účastníkům projektu byla přizvána společnost ARGO BOHEMIA za Českou republiku. Celý projekt navíc výrazně podporují také zúčastněné železnice – Železnice Čínské lidové republiky, RŽD a DB. Projekt tak velkého významu si však vyžádal rozšíření a spolupráci dalších účastníků (polský Trade Trans, německá Transa, čínská spediční skupina při Hu Hotské železnici LKMAE). Díky tomuto rozšíření dává projekt Mongolský vektor jedinečnou možnost přeprav z východu prakticky na celé území Evropy.

Průměrná doba dodání Hu Hot – Duisburg je 15,5 dne. Přitom jsou všechny kontejnery dvakrát překládány. Nejdříve z úzké koleje na širokou (Erenhot/Dzamin Ude) a potom za široké na kolej evropského rozchodu (Brest/Malaszewice). Skupina ARGO zabezpečuje veškeré přepravy pro své zákazníky z území ČR, Slovenska, Rakouska, Maďarska, Rumunska, Bulharska, Chorvatska a Srbska.

Tisknout